Kondenserad mjölk, någon?

Jag är hemma sjuk idag efter ett migränanfall modell AJ igår. Groggy i skallen och seg. Bilen är avdumpad på verkstad och jag sitter här och ugglar och tittar på snöflingorna som dalar ner i strid ström. Det har snöat av och till i en hel vecka och mycket av det ligger faktiskt kvar, duggregnet i helgen till trots. Det vore väl fantastiskt skönt nu om vi fick behålla detta? Det blev ett helt annat ljus ute. Det ser dessutom ut att bli kallt kallt kallt i några dagar framöver enligt YR.no. Kan det vara sant..?


Jag har under dagen funderat lite på vad jag ska baka för något till jul. Jag tänker testa Leilas recept på smörkola samt kolasnittar (bild när nedan från recept.nu) men funderar på att göra något med kondenserad mjölk. Någon som har erfarenhet av denna vara i t ex fudgebitar eller dylikt? Jag vet att man ska/kan koka den i burken i några timmar och att det då blir en smaskig kolasås.


Kommentarer
Postat av: frida

jag gör ofta kola sås av kondenserad mjölk.. sjukt gott... till jul gör jag ibland iskonfekt av kokos och sån mjölk... vill du ha recept så kan jag återkomma...

2010-11-15 @ 16:21:44
Postat av: Jul i laloland

JAAAAAAAAAA!!!!!!

Va bra. JAg vill verkligen slå ett slag för kondenserad mjölk. Jag använde det första gången förra året och det blev OTROLIGT gott och bra och var väldigt lätt. Man behöver inte heller en massa smör eller grädde eller dyl. så man spar lite pengar och tid.



Jag måste leta fram receptet och sedan lägger jag ut det på min blögg, så håll utkik =)

2010-11-15 @ 16:40:31
URL: http://julilaloland.blogspot.com/
Postat av: Tina´s Jul

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av kondenserad mjölk men tack för receptet på kolasnittarna!

2010-11-15 @ 17:36:50
URL: http://tinasjul.blogspot.com
Postat av: Amanda - Amandas jul

Hos oss har det också snöat i några dagar nu, mysigt men halt :)

2010-11-15 @ 18:23:12
URL: http://amandasjul.blogg.se/
Postat av: Tomtens Dotter

Har ett recept på iskokos hos mig - blev som bounty ungefär

2010-11-23 @ 17:28:47
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har använt kond. mjölk idag - den ska kokas i 2 tim den blev helt perfekt - bredbar och smakade mums - jag gjorde banoffepaj - digistivebotten m fylln av kola / bananer o visprgädde


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0