Julen 2011 kom av sig abrupt.

Septembers mitt är nådd och bloggar och kanaler överallt börjar så smått att sprida julen 2012 omkring sig. Mys! Jag kom av mig i bloggandet i julas. Orkanen Dagmar drog igenom min gård på annandagens morgon och strök med sig mestadelen av min skog, slängde en fullstor gran över min bil och jag var utan el i 9 dygn och utan telefon i 35 dygn. Det tog på krafterna och julen kom, så att säga, av sig lite. En vindfällning på 100 fullstora barrträd är inte att leka med och jag som bland annat hade skaffat en snordyr och ack så vacker kungsgran och klätt den så fint och allt. Vadå bitter? haha
 
 
Det finns ett uthus gömt bakom dessa två "julgranar"...
 
P.g.a detta så får jag ju en bra ursäkt att vräka på lite extra i år om jag känner för det. Jag överväger en tripp till Stockholm för att se Muse i december och därmed också en redig weekend med julshopping. Tips på billiga och bra hotell i city emottages!

Kommentarer
Postat av: Amandas jul

Vi blev hårt drabbade av stormen också. Ett av träden lyckades dock hamna en dm ifrån bilen så vi hade tur ändå :)

2012-09-18 @ 15:01:38
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Emma

Usch vad hemskt med stormen! Du är "förlåten" eftersom att du är tillbaka nu, haha ;)

2012-09-22 @ 13:46:12
URL: http://emmasjulblogg.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0