Advent är här...

...snön kom och gick. Den första advent öste det ner en massa blötsnö över mig och det var helt underbart..!



I år har jag valt att köpa en liten minigran från Plantagen. Den är planterat i kruka och jag hoppas kunna plantera ut den framåt vårkanten. Jag införskaffade även en liten slinga så nu står den på bron och lyser. Den kommer bli ännu pluttigare med lite snö på när den väl kommer. En större gran sitter också på sin sedvanliga plats i stenen på "framsidan" av huset. Av någon anledning hade jag inte sinnesnärvaro att fota resultatet. Inte ens mina lussebullar i färdigt stadium fick fotas. Jag tvärslocknade efter sista gräddade plåten, 38.3 i temp. Dras med en envis förkylning som bråkat med mig i dryga 6 veckor nu. Imorgon blir det doktorn, hoppas på bot och bättring! Och penicillin eller något utifall det är nå bakterier. Jag har inte lust att vara sjuk mer nu, jag vill ha energi att julfrossa!

Hur är det med er där ute? Vad har ni börjat med?


Kommentarer
Postat av: Amandas jul

Tråkigt att vara sjuk - hoppas du blir bättre snart! Jag njuter av att det är december trots att snön inte är här. Har kollat på julkalendern idag och öppnat mina kalenderar. Till helgen blir det glögg och bakning :)

2011-12-01 @ 17:31:50
URL: http://amandasjul.blogg.se/
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Krya på dig!!!

2011-12-01 @ 19:35:50
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Santa

Tråkigt att bli sjuk sådär, kul med lussebullar dock!



Om du vill få fler besökare till din blogg har jag ett förslag förresten. Jag har en sajt om juldekorationer som heter Julstamning.com. Om du vill skriva ett inlägg där du tipsar dina läsare om den så kan jag göra samma sak och tipsa om din blogg på min blogg Athos.se.



Hör av dig om det låter intressant! [email protected] är min mejl.



Mvh

2011-12-02 @ 17:19:33
URL: http://www.julstamning.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0