Smider julplaner på jobbet.

Vi kollar på adventspynt på jobbet och funderar över vad vi ska ha för stakar, stjärnor och annat tjusigt. Lucia är också ett ämne som poppar upp allt oftare. Det börjar att vankas mys..! Det är alltid så roligt att göra i ordning inför julen på en förskola. Jag som jobbar med de allra minsta ser hur det tindrar i deras ögon också, trots att det fulla begreppet med tomten och så vidare inte finns riktigt ännu. Mysfaktorn stiger helt enkelt och man blir lite vänligare och lite mer gosig när advent kommer. Det lägger sig en tunn hinna av harmoni över barngruppen på ett sätt som man annars om året sällan uppnår.

I år är det tal om att min kära gul/svarta gran ska få stå i all sin prakt på jobbet. Jag vet, jag vet, fan vad fult tänker ni säkert nu men icket! Den är faktiskt riktigt snygg, snajdig, liksom. Jag skulle aldrig någonsin få för mig att ha den i mitt eget hem vid jul men jag tror att den kan fungera riktigt bra med barn. Speciellt då alla kulor i olika kulörta färger har biet från Bee Movie på sig. Jag infogar en taskig bild här nedan, dessvärre fotad med en usel mobilkamera. Jag lovar dock att om vi klär den på jobbet, med kulorna och barnens egentillverkade dekor, så kommer jag att visa upp den här.


Min Bee Movie-gran agerar julgran åt ett företag.

Kommentarer
Postat av: Tina´s Jul

Cool! :-)

2010-11-08 @ 21:47:09
URL: http://tinasjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0