Kära jösses då!

Jag har ju helt glömt bort årets musikkalender! Det känns som att det nu har gått så pass lång tid så att jag skippar den i år. Usch, så slarvig jag är. Jag har kommit av mig helt känns det som mellan varven av jobb och feberyra. På måndag ska vi dock ha Lucia på jobbet och det ser jag rysligt mycket fram emot. Vi ska klämma in alla föräldrar på liten yta och bjuda på show utan dess like. haha :-)


Jag har faktiskt påbörjat min julklappshandel också. Jag vill gärna spara på den och dra ut på myset av shoppingen så jag har bara inhandlat två paket. Dock köpte jag en fin kudde på lokala inredningsbutiken här i den lilla staden. Den gjorde susen på kökssoffan i skogen!
Idag mellan hostattacker har jag dessutom snott ihop lite gott till småfåglarna. De äter verkligen allt nu de hungriga små liven. En dag slogs nästan ekorren med gröngölingen, tofsmesen och domherren om den sista utlagda talgbollen.

Jag bjuder idag de små på detta:    

200 gr margarin
2 dl havregryn
1 dl kokosflingor
½ dl vetekli
½ dl havrekli
Russin
lite socker

Man tager vad man haver, helt enkelt. Det ska vara mycket fett som jag har förstått det och helst margarin före smör? Jag vet inte jag, katten älskade dem i alla fall så jag fick brotta bort henne därifrån. Annars blir hon nog risig i kistan, Solveig.

Har ni funderat på vad ni ska önska er av tomten, då?
Jag är själv sugen på en taklampa a'la industristil till mitt vardagsrum. Färg vette tusan? Jag vill också ha någon tv-serie på samlingsbox, en varm tröja och ett ullunderställ. Egentligen önskar jag mig massor av saker men jag behöver verkligen inte massor av saker. Kanske borde mitt nyårslöfte bli att bli lite mindre av en prylmänniska och lite mer av en... ja vad nu motsatsen är.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: jag köpte den på turistbyrån i Östhammar/Öregrund döär jag jobbar, vet inte var man kan få tag på den annars dock :/ Men visst var den söt, jag blev kär direkt!



Oj jag har så mycket att önska mig av tomten att jag inte vet vart jag ska sluta, haha! men grejjer till min nya lägenhet helt klart :)

2010-12-11 @ 10:46:58
URL: http://arildsdottir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0