Vem är den här kvinnan?

Bild från SVT.se


Det kanske du frågar dig nu? Jo, hon är Lisbeth Åkerman. Och inte bara det, hon ska även vara SVT's julvärd i år. Eller julvärdinna kanske man ska säga..? Jag ställde mig i alla fall denna fråga idag när jag läste att hon blivit vald. Med andra ord har jag inte en susning om vem hon är, vad hon har gjort tidigare eller något sådant men jag har läst att hon är nyhetsankare på Rapport. Hon ser i alla fall riktigt julig ut och hon är säkert mysig också. Hon verkar ödmjuk av intervjun att döma.

Egentligen kvittar det för mig vem som är julvärd. Jag kollar enbart på Kalle Anka på julafton och sedan är det nog med TV. Jag förstår dock att det kan vara viktigt för många andra. Kanske främst de som spenderar julen ensam? Jag får ångest när jag tänker på hur många det faktiskt är som sitter ensamma på julen. Som sitter ensamma jämt. Mot sin vilja. I synnerhet äldre. De som blivit bortglömda av sina barn för att barnen firar med sin nya familj, med sin svärfamilj och som helt enkelt inte inkluderar. Det kommer aldrig att hända mina föräldrar så länge jag lever. Aldrig någonsin.

Ingen ska behöva vara ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0