Det är minsann lite vitt om mornarna!

Japp, även i natt så har det fallit lite pudersnö över vår höstlika värld. Fint! Det ser ut lite som att någon har strött ut florsocker genom en sil. Ni vet, som man kan göra över en kladdkaka och dylikt. Jag önskar bara att det kunde komma en rejäl dämp med riktig snö nu! Barnen på förskolan blir ju så glada och jag blir ju så glad. Jag, jag, jag, mig, mig, mig! *egoattack a'la treåring*
Om man ändå bara kunde få slippa att sopa bilen efter sagda snödämp så vore det fullkomligt perfekt! Det ser ut att vara några minusgrader ute och jag hoppas på jobb idag. Varit hemma och legat sjuk i 1 ½ vecka nu. Nej, inte baconfebern utan dunderförkylning, feber och hosta. Småttingarna har nog delgett mig ett av sina finfina höstvirus helt enkelt. De är så generösa så när det gäller sådant! Virus, pärlplattor, teckningar och kramar. Men inte nödvändigtvis i den ordningen. ;-)

Jag funderar för fullt på om jag skall köpa ett par cyklamen idag. De har jättefina på Plantagen. Köpte inga i förrgår för jag fick ju för mig att det var för tidigt. Men...det kanske det inte är? Någon som har koll på hur länge en cyklamen i blom kan stå sig? Att de ska ha vatten från fat vet jag men dör de av att stå i ett fönster med ett varmt element under sig?

Bild från Plantagen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0