Första snön!

Den första snön föll natten till fredagen. Jag vaknade vid 03-snåret av att den knackade hälsande på mitt fönster. Massor med små vita flingor virvlade där ute och det ligger kvar. På lördagsnatten var det 10 minusgrader ute till och med. Jag höll på att frysa fingrarna av mig när jag skulle tända gravljus och dekorera graven åt låtsasfarfar Stig. Brr sa Kasper!
Jag hoppas verkligen att det blir mer snö nu. Att det får bli vinter så att det blir lite ljusare ute igen. Det är ruggigt mörkt här såhär års. Det verkar som om kylan skall hålla i sig lite, inte neråt 10 kanske men det ska bli runt nollan och under de närmaste dagarna enligt SMHI.


Vintern,
är det du?
Du är väntad,
längtad,
Och ack så välkommen.

Kommentarer
Postat av: Dorpan

Här nere bara regnar det =(

2008-11-16 @ 21:27:08
URL: http://www.nogg.se/dorpan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0