Advent nalkas

Nästa söndag är det den första i Advent. Japp, det är sant! 30 november infaller denna dag i år.

Har Du några adventstraditioner?

Jag har egentligen inga specifika adventstraditioner annat än att jag brukar gå på julskyltning och dricka lite glögg. Ja, förutom att jag pyntar advent med stakar och stjärna, julstjärnor (blommorna) och amaryllis.

Jag har i helgen huggit mig en fin minigran och ställt på förstukvisten. Eller ja, på bron kanske man ska säga. Har tyvärr inga bilder ännu men det blir till nästa helg. Skall även köpa en ny adventsstjärna till fönstret, samt en eller två nya elljusstakar. Jag brukar sällan pynta något i lägenheten i Gävle, men i år skall jag ha en stake i alla fall. Jag kommer att spendera mer tid än jag brukar i Gävle i december i år så då får det bli så. Tomtarna får vänta ett tag till, de dyker upp senare. Kanske runt Lucia.

Jag tror dessutom att jag skall göra lite fikonmarmelad nu i veckan. Kanske blir det även att jag bakar lite. Jag börjar komma i precis rätt stämning för julstök. Underbart!




Adventsstake i zink från Nordljus, Bloomingville, 39,-

Kommentarer
Postat av: Hanneles jul

Det var ju en del traditioner, ungefär så ser det ut här också. Gardiner byter jag i köket, har lite julblommor och tänder granen i trädgården.

2008-11-25 @ 17:42:01
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0