Julens växter

Jag tror att ett stort fokus i årets julpynt här hemma blir på växter. Jag är inte så överdrivet förtjust i en massa tomtar och tingeltangel men växter däremot... Det gillar amatörhortonomen i mig! Årets Drömhem & Trädgårds julspecial hade en hel del inspirerande förslag och dessutom med kopparkärl och gamla kakburkar! Bilden med Gevalia-burken är från mitt kök, resten här nedanför är lånat från nätet. Jag har en kopparbunke precis som den som enkvistarna står i så den kommer garanterat att användas! Kommande helg så ska jag ta en tur och plocka gran- och tallkvistar är det tänkt och jag fick precis en inbjudan till julpysselkväll den 6 december. Mys!

 

 

               
 
 
Skulle du göra en tre-i-topp på julens blommande växter, hur skulle den då se ut? Min är nog;
 
1. Julstjärna, gärna djupröd, stor och frodig
2. Amaryllis, röd och flerstänglad
3. Cyklamen, gärna vita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0