Bakförberedd

Leila Lindholm spelar in nya avsnitt av Leila's Jul och jag har hamstrat lite till skafferiet. Det är ju varmt och gott ute idag där jag bor, men snart kommer regnet och rusket och vad är då bättre än att baka loss lite? Jag är i alla fall förberedd nu! Fluff har jag inte använt förut så det kan ju bli något nytt. Om någon har tips på hur man bäst använder det så hojta gärna till! Jag spejar även friskt efter julklappar till mina kära vänner och min underbara familj just nu. Det står rätt stilla i nuläget men jag hoppas att det lossnar snart! Julbudgeten rent ekonomiskt är lagd nu och den håller. Än så länge. Peppar peppar. :D




Jag är lite sugen på att testa att koka kondenserad mjölk i burken, ni vet, så det blir dulce de leche och testa att göra något med det samt jordnötssmör. Jag inbillar mig att om man gör det på ett bra sätt, med kanske lite glukos och choklad med i spelet, så kan man få till riktigt trevligt gotta! Det får nog bli ett experiment snart nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0