Allt man vill göra...

Det är så mycket som jag skulle vilja göra inför julen. Specialsaker och en massa pynt. Jag skulle vilja göra egen glögg och krydda egen snaps, testa att göra mjöd, sjuttioelva olika marmelader och allt sådant. Tar jag mig tid? Nä. Har jag tid? Njae. Infaller sig tillräckligt mycket ork och lust när det väl är dags? Oh hell no. Men jag VILL. Varje år. Speciellt såhär i god tid före eftersom man alltid ska vara ute i god tid. Helst ska man vara ute i så god tid att man har all tid i världen, och när inträffar det egentligen?

Det jag siktar på att satsa på i år är att göra ett par egna marmelader som sagt. Jag är heller inte mycket till pepparkaksbagerska men jag skulle vilja prova att göra en egen deg och inte bara äta av köpedegen innan jag hunnit baka. Det kommer förmodligen att inflikas en glöggfest någon adventshelg också. Förra året föll det bort men året före det så hade vi väldigt trevligt och mysigt tillsammans alla som kom. Nu blir det en titt på Panduro's sortiment!



Jag längtar för övrigt efter att få smaka på årets glögg ifrån Blossa. Arabica! Epic WIN! ♥

Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

Så snygg din nya design blev.

Jag gjorde nubbe för några veckor sedan, blev toppen. Tog 5 minuter att blanda, sen vänta en vecka och sila av :-)

http://tomtensdotter.blogg.se/2011/august/nubbe.html

2011-09-20 @ 19:30:13
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0