Dulce de Leche

Eftersom jag ligger hemma i sängen med jordens snuva så kunde jag igår ta mig tid att prova på det här med att koka kondenserad mjölk på burk. Lite spänd får jag medge att jag var men burkarna bucklade sig inte så jag antog att det var lugnt. Idén är ju att försöka klura ut ett gott julgodis utifrån denna dulce de leche. Jag har inte kommit längre än att jag försöker få den att stelna lite i kylen nu. Går inte det så åker den in i frysen i form av småpluttar. Tanken är ju sedan då att tillsätta nutella och salta jordnötter och sedan temperera choklad. Eller så gör jag något heeeelt annat, vi får se! :-) Jag tyckte dock mest att kolan smakade sött. Inte direkt kola och jag saknade definitivt den där lilla sältan som kan bryta av det söta. Salta jordnötter borde ju fungera för det ändamålet tycker jag? Hursomhelst så fick kolan i alla fall en härlig konsistens!


Kommentarer
Postat av: Amandas jul

Ja, den SER åtminstone god ut! :)

2011-10-12 @ 11:50:30
URL: http://amandasjul.blogg.se/
Postat av: alice

vad tror du om digestive och pepparkaksbotten med dulce de leche, valfria nötter, lite daim och grädde? en julvariant av banoffee!

2011-10-12 @ 11:57:12
URL: http://berriesandstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0