Oj, jag öppnar visst sent i år.

Hej allesammans! Har ni det bra?

Jag har inte glömt bort er, verkligen inte, jag lovar! Det har varit sjutusen saker på mitt bord denna höst och jag har helt enkelt fått prioritera. I all ärlighets namn så har julen känts väldigt avlägsen i mitt sinne men nu börjar det att vända.

Minusgraderna kryper sakta in över Norden och höstlöven börjar att dala från träden. De virvlar runt i färgglada krusiduller längs gatorna och stannar upp för att dansa lite då och då. Det har varit några mornar av isskrap. Idag lade jag om däck på bilen. Ja, det är lite tidigt men i fredags var det svartis på E4 och det ska faktiskt kanske komma SNÖ till veckan..! Vem vågar chansa? Inte jag!

Julen 2010 verkar gå i blått, rött och vitt. Inte helt fy skam om man ska följa trendfärger vad gäller sin jul! Väldigt amerikanskt i vissa avseenden, kanske? Eller franskt, för den delen. Till och med Indiska verkar köra på en Nordisk jul och jag är ju en sucker för just den typen av dekor och traditioner.


Bilder från Indiska

Jag har inte riktigt funderat ännu på vad jag behöver/vill/ska/borde/önskar inhandla i år. Det lutar åt att det åtminstone bli en till adventsljusstake alt någon form av stjärna till sovrummet och lite julgranspynt. Listan kommer nog inte att sluta där är jag rädd...

Kommentarer
Postat av: Luva

Va roligt att hitta till din blogg!:D Nej haha listan brukar bli väldigt...väldigt lång!:D



Kramar Luva

2010-10-17 @ 19:40:24
URL: http://luvasmagiskajul.blogg.se/
Postat av: Stockholmsjul

Jag tycker också om vitt och rött till jul så jag är jätte glad över färgerna som kommer i jul! :)

2010-10-17 @ 20:26:47
URL: http://stockholmsjul.blogg.se/
Postat av: Jul i laloland

välkommen tillbaka!!!

Visst är det så att annat tar över ibland. Själv har jag påbörjat ett nytt jobb och då hann jag inte med att tänka på julen, sen blev jag plötsligt knäopererad och sjukskriven...då kickade det igång =)



Ska bli kul att följa dig i år också =D

2010-10-18 @ 07:32:47
URL: http://julilaloland.blogspot.com/
Postat av: Thulan

Vad kul att du också har öppnat din julblogg för i år=) Ser fram emot att följa din blogg i år också=)

2010-10-21 @ 14:12:50
URL: http://minvitajul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0