Insnöad

Okej, så jag är faktiskt insnöad här ute i skärgårdsskogen. Traktorn som ska ploga "stora" vägen har legat i diket hela dagen. Tidningsbilen låg bak i arslet på sagda traktor så inte fick vi någon morgontidning heller. Med lite tur kommer den imorgon? Gjorde ett ärligt försök att åka in till metropolen Hudiksvall men jag fick ge upp. Oplogat, massor med nysnö, avkörda bilar i dikeskanterna och dålig sikt. Jag som hade en massa viktiga ärenden såsom systembolagetbesök och ett par klappinhandlingar att avverka! Nåväl, det är ju öppet imorgon och då får de banne mig ha spelat upp traktorn och fått fason på vägen!

Jag har i alla fall varit med pappafar och plogat med den 45 år gamla Scanian. Det är så himla mysigt att åka i den med honom. Jag känner mig, vid 24 års ålder, som en liten unge igen. Lukten av diesel, metanol, läder, hydrauloljor och metall i kombination med snö och min pappa. Barndom revisited i 180! :-) Och det blir ju så vackert med nya plogvallar och snö som hänger på träden så att man nästan får åka igenom en allé av vitt och grönt där i vintermörkret. Åh..! Och så hem till varm choklad efter det. Mina älskade päron, vad skulle jag göra utan er?!

Jag tror att jag ska försöka få tummen ur och fota lite imorgon. Om jag hinner mellan shopping, städning, matlagning och julgranspåklädning that is. Men det ska nog gå!

Idag är det dessutom midvinterblotsdags. Årets mörkaste dag.
Det känns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0