Det spösnöar!

Snön vräker ner och jag myser. Väderprognoserna ser lysande ut inför jul och jag myser ännu mer. Många minus, mycket snö. Jag hoppas att det stämmer! När jag tittar mot adventsljusstaken i fönstret så ser jag puffig vit snö trycka lätt mot rutan och den glittrar lite av belysningen. Fluff deluxe!

Klickade hem lite julklappar från CDON och så idag. Jag har beslutat mig för att försöka vara smidig och göra det lätt för mig i år. Naturligtvis ska jag ut i julruschen också men vissa saker är faktiskt billigare och enklare att inhandla på nätet. DVDs t ex. De går att hitta för rena fyndpriset på Discshop i jämförelse med t ex Åhléns. Discshop har dessutom pangpriser på TV-serieboxar och sådana älskar jag. Tomten! Hör du det?

Dagens stora extraplus var det jättesöta julkortet jag fick från Maja och hennes föräldrar. Tomte-Maja med storsmilet! Naturligtvis så sitter det på parad på kylskåpet nu.

Tredje advent, Lucia har varit... pirret i magen börjar infinna sig på allvar. Barnen på jobbet är smått hysteriska över önskelistor och tomtens vara eller icke vara. Kommer han att hinna i tid? Kommer han att ha med sig några paket? Mycket vill ha mera men några av barnen önskar sig tid. Mer tid med sina nära och kära. Några önskar att någon de älskar högt inte skall försvinna långt långt bort och stanna där för alltid. Glöm inte bort dem, tomten.



Kommentarer
Postat av: karin

God jul!



Du har väl inte missat Bagerskans julkalender? Fylld med recept, tävlingar och annat juligt!



www.bagerskan.se



Kram Karin

2009-12-15 @ 16:05:14
URL: http://www.bagerskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0