Städning, dum di dum...

Julstädning pågår. Eller, den skall snart inledas. Eller..?
Jag vill bara sitta och titta på den vackra nysnön som ligger runt gården och på träden ju. Inte städa.
Har försökt att organisera upp städningen lite, hur gör ni? Jag behöver bestämma mig för var jag skall börja och vad som skall ske direkt efter det. Sen flyter det oftast på.

Det blir ICA Kvantum ikväll också och storhandling. Hoppas inte hela stan har tänkt samma tanke bara... Jag blir lite smått nervös av förväntan just nu. Lite som när man var barn, fast inte alls lika mycket. När jag var liten och julen nalkades så var jag stingslig som en glödgad bisamråtta. Ett litet piggsvin. Det gick knappt att bo med mig enligt mina föräldrar. Jag tror nog att jag var ett underbart barn. Japp, det tror jag. Och det är det jag minns också.

Kommentarer
Postat av: ANNAANNA

Listor listor listor. Å så benar jag ut listorna så jag vet vilket som bör göras först, vilket som bör göras vilken dag (lagom stora dagsdoser) osv. Sen jag slutade jobba heltid i skiftet aug/sept har jag blivit tokusel på rutiner ås jag mååååste upprätthålla någon slags ordning med hjälp av listor, annars blir det heltokigt med nattsudd, bokläsande/nätsurfande och ingenting gjort av allt som behöver göras.

2008-12-24 @ 02:42:50
URL: http://wonderings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0