Första julnumret av Drömhem & Trädgård ute nu!

image14

Som jag har frossat i denna läckerbit! Ändå tycker jag att fjolårets nummer var ännu bättre. 2005's var grymmast. Ser fram emot Lantlivs julnummer, det brukar passa mig allra allra bäst. Drömhem & Trädgård är lite väl trendigt för mig ibland. Jag såg deras lekfulla julgran nu och kände att jag var inte alltför långt ifrån att vomera. Och jag är spyfobiker. Det var för magstarkt med dinosaurier i julgranen. hehe

En god vän sa idag att det är nu 56 dagar kvar till julafton. 34 dagar kvar till första advent. Lite drygt en månad kvar tills mysfaktor deluxe bör och brukar infinna sig. Härligt! Då skall jag göra fikonmarmelad med valnötter och kardemumma. Jum! Supergott till pepparkakor med grönmögelost.
Jag har börjat att planera mina bidrag till julbordet lite smått. Jag ska göra en lista åt er lite senare. Några recept har jag t o m snott från dessa inredningsmagasin. Skall nog inhandla Allers julnummer när jag ändå är in på Kvantum senare idag också.

Innan jag glömmer... Var i Stockholm i helgen som var. Var naturligtvis på Åhléns City, det måste man ju... Där har de ställt fram massor med julsaker, bland annat har de en hel avdelning från SIA och damn vad fina saker de hade. Trist att jag inte hade någon digitalkamera med mig... Gick runt och sög åt mig lite inspiration. Nästa jul har man förhoppningsvis jobb och därmed råd att piffa till det lite. Kanske har man t o m en bostadsrätt att styra och ställa över bäst man vill! Det vore ju något. En dröm.


Kommentarer
Postat av: Julhuset

Oh, jag älskar att läsa alla dessa jultidningar, men själv gillar jag när det är traditionellt, kulorna ska vara röda inte blå, rosa, lila, läckert att titta på, men usch..........

2007-10-31 @ 08:51:27
URL: http://julhuset.blogspot.com/
Postat av: Evasleva

hihi, i min systers gran samsas både stridsvagnar och dinosarier med glitter och kulor. Allt efter barnens intressen just då. Det är härligt tycker jag :)

2007-11-04 @ 01:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0