Hett sylttips!

Jag rekommenderar varmt att ni testar detta! Gjorde hallonsylt som vanligt idag och min blick landade på laphroaigflaskan. Tänkte "varför inte?" Jag har ju björnbärsmarmelad med cognac hemma i Gävle. Urgott. Så jag skvätte i lite laphroaig och jisses, jum! Gottigt värre!



Hallonsylt med Laphroaig Quarter Cask

500 gram hallon
ev 1 dl vatten
5 dl syltsocker (sånt med pektin)
Laphroaig eller annan single malt efter tycke och smak

Koka ihop bär och socker. Koka rejält i ca 5 minuter. Häll i whiskyn. Låt pluttra någon minut. Ta av kastrullen från spisen och kyl ner sylten/marmeladen.
Häll upp i fina små glasburkar. Voíla!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Fin blogg!

2007-12-06 @ 16:22:46
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0