Vad vankas det för julplattor i år?

Lady Antebellum släpper "On This Winter's Night" den 22 oktober
Cee Loo Green släpper "Cee Loo's Magic Moment" den 30 oktober
August Burns Red släpper "Sleddin' Hill, A Holiday Album" den 9 oktober
Rod Stewart släpper "Merry Christmas, Baby" den 30 oktober
Blake Shelton släpper "Cheers it's Christmas" den 2 oktober
Trans Siberian Orchestra släpper EP'n "Dreams of Fireflies (On A Christmas Night) den 30 oktober (JA!)
Willie Nelson släpper "The Classic Christmas Album" den 2 oktober
Jill Tracy släpper "Silver Smoke: Star of Night" den 16 oktober
 
 
Fler tillkommer garanterat. Vad har du för favoriter?
Trans Siberian Orchestra går alltid varm här men mest av allt gillar jag klassiker som Bing Crosby, Nat King Cole, Frank Sinatra och så vidare i julmusikväg. Julen lockar fram den konservative i mig, jag som lyssnar på allt från handklapp till helvete annars så länge det låter bra. Jag firar dock sekulär jul och är, vad jag vet, ateist så jag väljer nog automatiskt bort de allra mest religiösa sångerna. Såvida melodierna inte är oslagbara då för jag är ju inte helt omöjlig. Metalcore-enheten August Burns Red är ju trots allt kristen metalcore dessutom. Musik är något ännu större, helt enkelt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Jag håller med dig. Till jul så är det amerikanska farbröder som gäller, trots att det är hårdrock som gäller resen av året. Dean och Frank för hela decemberslanten. Fick ett sånt julmusiksug häromdagen, men botade det genom att lyssna på en massa icke-julig Frank. TSO hittade jag genom ett tips från dig för flera år sedan och det är jag tacksam över! I år ser jag fram emot Rod Stewart. Tror att han kan hålla en ganska bra storbandsjulstämningsklass ändå. Eller så blir det platt som en pannkaka.

2012-09-18 @ 22:09:16
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Emma - 24 december

Jag som ÄLSKAR country - året om - blev riktigt glad nu när jag läser här hos dig att Wille Nelson ska släppa ett julalbum, fantastiskt!! :-)

2012-09-22 @ 09:03:33
URL: http://tjugofjardedecember.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0