Negativitet

Just nu är jag helt fruktansvärt less på min tillvaro. Hösten känns mörk och lång och jag längtar efter lite ljus. Jag längtar efter lite advent och jag funderar på fullaste allvar på om det inte är dags att flytta härifrån. Efter sju år i samma lägenhet, vid 26 års ålder, så är jag mätt. Jättemätt. Sådär mätt man blir efter ett julbord fast det är inte i magen utan i själen. Jag längtar hem, helt enkelt.

Ju mer jag tänker på julen desto mer längtar jag till min hemstad, till min familj och mina gamla vänner. Det får nog bli så. Tomten! Hör du på? I år vill jag ha ett fast jobb på min hemort så att jag kan dumpa denna stad. Det borde faktiskt, ta i trä och allt sånt där, inte vara svårt att hitta jobb på den orten för mig. :-)

För att muntra upp mig själv under tiden så har jag frossat i julmagasinen. Lantliv, Drömhem & Trädgård, Allt i Hemmet julspecial, Julefrid, Sköna Hem... Det som verkligen noteras i år är att de flesta av magasinen har i princip samma grejer med. Samma påslakansset från Canada Goose (och ja, jag vill faktiskt ha ett jag också!) och samma julgranspynt. Liknande recept, Leila är överallt... Eftersom det är synd att klaga så ska jag inte göra det men lite mer variation hade varit önskvärt när man, som jag, köper på sig halva tidningsståndet.



Kommentarer
Postat av: Marie/Underbara Juletid

Hoppas tomtn hör dig så du får ett jobb på din hemort. Jag kan förstå din känsla, jag kan också längta "hem" jättemycket emellanåt. Fast i mitt fall ha det gått så många år nu att jag tappat kontakten med de flesta gamla kompisar och många har lämnat staden även de. Vi har barn (14, 12, 8 och 5 år) och för dem är detta barndomsstaden coh man flyttar inte så lätt på sig. Visst är det nyttigt att vidga sina vyer, men jag kan längta tillbaka till mitt "skåneland"

2011-11-06 @ 22:42:35
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Annika - Bakat och lagat

Håller med, ja, inte om bostad, men om tidningarna. Har också köpt några stycken och jag slukar dem med hull och hår, men slås av att det är lika på alla. Det jag har noterat är typ lila julpynt (vill man verkligen ha lila?) och jag har inte sett Leila på så många ställen utan mer Mia Öhrn. Och om man som jag redan har köpt hennes julbok så är det ju samma... Jaja. Jag kommer förmodligen köpa fler tidningar i alla fall :-)

Hoppas du får lusten tillbaka!

2011-11-07 @ 08:20:37
URL: http://bakatochlagat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0