Shoppat till adventsgranen

Jag har ju beslutat mig för att ha en liten adventsgran i år då. Jag brukar vanligtvis inte pynta hemma i min lägenhet utan nöjer mig med huset där jag firar jul och så. I år blir det andra bullar, dock! Vi ska ha glöggfest den 5/12 så det krävs ju att det är lite mysigt ombonat då. Jag har därför sett ut en finfin liten minigran som jag ska ha och köpt lite dekorationer till den.

 

Små kulor i fattigmanssilver från Ib Laursen. 10 st för 149,- hos Ombonat i Hudiksvall.

Bild från Nordljus.net

 

Jag har även köpt 9 små glashjärtan från Åhléns i vitt men jag hittar ingen bild på dem och som pricken över i:et så blir det silverfärgad lametta.

På Plantagen hade de dessutom dessa ursöta små ljuslyktor för värmeljus. En vit sådan inhandlades. 29:90 är ju rena vrakpriset! Bild från Plantagen.se

 

När jag ändå höll på så plockade jag på mig två blompinnar med söta änglar i toppen och två klassiska röda plåtljusstakar som tyvärr inte finns avbildade på nätet och min kamera strejkar as usual. På Hemtex fann jag en söt liten löpare och en fin handduk att hänga på ugnshandtaget. Med andra ord blev det lite julshopping avklarat idag! Nu är det bara alla julgåvor kvar att inhandla och dessvärre har jag ytterst få idéer vad jag ska ge mina nära och kära i år.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

De små fattigmans kulorna är helt underbar! Går att ha till mycket olika saker kring jul. Förra året la jag en i mossan runt en amaryllis och gav bort blomma.

/Anna

2009-11-11 @ 08:12:43
Postat av: Emma

hejsan, hamnade här av en slump, älskar julen o tycker din blogg är jättefin. Tänkte när jag ändå skriver till dig så kan jag kanske få fråga en sak.

Jag skulle oxå vilja ha en bakgrundsbild istället för bara färg, så som du har granar, finns det någonstans där man kan se hur man gör? med vänliga hälsningar Emma

2009-11-11 @ 10:43:01
URL: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0