Det är inte utan att man börjar drömma...



Vilken fantastisk julgran! Kolla vilka täta grenar och den charmiga "tunnhårigheten" där uppe. Gillar inte paketen så värst, känns för "påskigt" på något sätt men i övrigt riktigt, riktigt nice som de säger i reklamen.
Bild från Pottery Barn.

I år har jag tänkt köpa en riktig gran. Japp, jag tror alltså att jag skippar att hugga en egen, och jag tror att jag skippar plastgran. Förra året såg jag de mest magnifika julgranar jag någonsin sett här i norrland och de stod i en blomsteraffär i ett köpcentrum. Dyra... men så vackra! Och sköter man om dem så håller de sig ju fint. Det vore liksom pricken över i:et nu när huset byggs om och ut, tror jag. Diskussioner pågår just nu om huruvida granen skall stå där den brukar i vardagsrummet, eller rentav flyttas ut i det nya stora köket. Den skulle få plats där... men jag tror att det skulle förminska hela julfirandegrejen. Laga mat i köket, äta vid matplatsen som finns i köket, granen och paketen i köket... Jag vill ju ha granen vid den öppna spisen, i vad som förut var storstuga men som nu kommer att bli vardagsrum. Då kan man se Kalle Anka där, glutta på en sprakande brasa och hålla koll på paketen under granen - samtidigt!

Jag måste nog lägga in ett veto här helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Julhuset

Klart du ska ha granen i vardagsrummet, annars får du göra som jag, ha två granar, en mindre i köket och en större i v-rummet.



Kram

Annika

2008-09-18 @ 08:02:15
URL: http://julhuset.blogspot.com/
Postat av: Londongirl

Jag var i London i månadsskiftet augusti/september och där hade de redan då julavdelningar på Harrods och Selfridges! Har aldrig sett det så tidigt där förut.

Men eftersom jag älskar allt vad jul är så föll jag lite i jultrans där ett tag trots att det var full sommar utanför. :-)

2008-09-22 @ 20:29:45
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Hanneles jul

Vi får knappt plats för en stor gran, med det doftar gott.

2008-10-01 @ 17:27:37
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0