Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Julflickan att svara på några frågor. Hoppas att jag hajat rätt bara!

Blossa eller någon annan glögg?
Jag diggar glögg skarpt. Blossa är ett bra val, i synnerhet saftglöggen, men Loosglögg gör den bästa glöggen. Jag hyser inte det minsta tvivel om det.
För egen del brukar det i regel bli vinglögg, ett slags mellanting då jag ofta tyckt att starkvinsglögg smakar för mycket alkohol. Det får inte svida i ögonen när man skall dricka den varma alkoholhaltiga drycken. Dufvenkrooks, t ex, har också några trevliga sorter. Jag ser fram emot årets Blossa, dock! Förra årets var sisådär.

Hackade eller hela nötter?
Go nuts! Jag brukar inte äta så mycket nötter, jag har det hellre som ingrediens i kakor och dylikt.

Adventsljusstake eller julstjärna i fönstret?
Både och, man har ju fler än ett fönster. En stjärna och flera stakar. Eller syftas det på julstjärnor som i blommor? Isåfall köps de i fejk, kisse gillar att gnaga på dem och det är ju mindre bra...

Grön- eller vitmossa?
Både och, plockar det jag gillar.

Riktig gran eller plast?
I år lutar det åt en riktig gran. En odlad sådan modell Kalle Anka.

Lussekatter med eller utan saffran?
Med såklart. Det finns inte lussekatter utan saffran.

Lussekatter med eller utan russin?
Med. Både som dekor och i degen. Helt klart.

Julen vill jag läsa om i . . .
...inredningsmagasin, Kalle Anka, veckotidningar, lokala tidningen, böcker och ja...

Julgröten äter jag helst med . . .
...kanel, socker, mjölk och skinksmörgås. Kaffe på det.

Köttbullar eller prinskorv?
Köttbullar på älgfärs med massor av lök i.

Vitt eller rött när jag dekorerar?

Både och. Röda accenter.

Kommentarer
Postat av: a home far away

Hej vilken fin sida du har, ska genast kolla in den lite mer:-

Din blogg ska jag hålla koll på, jag behöver all jul inspiration jag kan få här i tropikerna



Ha en fin fredag

Kram Gunilla i Singapore

2008-10-24 @ 06:48:16
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Köttbullar på älgfärs vill jag testa, ska fråga min svärfar om jag kan få lite... Och visst finns det inte lussebullar utan saffran! ;)

2008-10-25 @ 17:28:52
URL: http://mychristmas.blogspot.com
Postat av: Hanneles jul

Inredning i Kalle Anka skulle vara intressant..

2008-10-29 @ 10:58:55
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0