Städningen är klar.

Tror jag. Eller kan det någonsin bli färdigstädat?
Dammtorkat, dammsugit, våttorkat, putsat, fejjat och donat har jag i alla fall gjort. Igår klädde jag granen. Det blev tyvärr samma gamla tråkiga fejkgran som förr om åren. Men den blev faktiskt snygg! Ska kolla om jag kan ta några bra bilder senare. Det får helt enkelt bli kungsgran nästa år... Men jaaag är inte bitter... hrm.

Snön ligger vit på marken, det är några minusgrader och solen har varit framme i all sin prakt hela förmiddagen. Underbart julväder! Jag känner mig så lycklig inombords. Barnsligt lycklig. Trots att jag glömt att ta in ved så den är säkert alldeles drypande blöt... För vad är julaftonsmorgon utan en sprakande brasa, julmusik och gröt? Justja, gröten! Jag måste fixa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0