Riktig vinter!

     

  


I natt har det varit 15 minusgrader här. Underbart! Och gårdagen var så vacker så det var knappt sant. En riktigt strålande fin vinterdag med flera minusgrader, klarblå himmel, knastrande och knarrande snö och solsken. Just solen var verkligen välkommen. Jag har sannerligen saknat den och jag hoppas att den vill visa sig mer och mer nu när vi går emot vintersolståndet och den väntade vändningen.
Det krävdes en hel del plogning i fredags. Efter att plogen blivit lagad, vilket tog sin lilla tid, så åkte gamla Scanian iväg och gjorde sitt jobb. Mysigt. Blinkande saftblandare mot gnistrande snö... plogvallar... Jag har tur som får ha det så.

I helgen har både revbensspjäll och köttbullar tillretts inför julens julbord. Skönt att ha fått det gjort. Jag har även handlat ett par klappar till ett par vänner, samt sett ut några klappar till familjen. Jo, och jag har skrivit mina julkort, frankerat och väntar nu bara på att tummen skall lossna så att jag får dem postade också. De blev inte så fint textade som jag hade hoppats på. Guldpennan strejkade stundvis och var inte alls så lättmanövrerad som jag hade tänkt mig.

Nu skall jag titta på Leilas Jul-avsnittet som jag missade i onsdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0