Med Skägget i Brevlådan



Årets julkalender är... ja, vad ska man säga att den är? En ripoff på karaktärerna i Fem Myror till att börja med... Vi har en kompetent och egensinnad tjej, en halvkorkad men snäll kille och en snofsig, självgod och neurotisk kille. Det är nästan lite märkligt att de inte heter Magnus, Brasse och Eva också. De kanske är avkommorna efter sagda personer? Fast pedagogikbiten verkar isåfall inte ha gått i arv. Och med det inte sagt att alla barnprogram eller julkalendrar behöver vara pedagogiska.

Hur som helst så ser det mest ut som att 1970-talet kaskadvomerat i hittepåframtiden.
Var är julstämningen?

Jag ska kanske ge den en chans, och förhoppningsvis får jag äta upp mitt skägg (?) och medge att jag fått ett felaktigt första intryck.

Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

Jag håller med dig. Skeptisk, men ger det några dagar till... Och tack för kryapåmig-hälsningen...

2008-12-01 @ 20:41:43
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag har kollat tre dagar nu och tycker rent ut sagt att den är usel! NOLL julstämning, är de inte meningen att man ska längta mer och mer efter jul och julmys när man ser en julkalender?

2008-12-03 @ 08:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0