Hemma igen

Tack för kommentarerna allihop. Det värmer. Jag är sjukt nöjd med hur renoveringen blev och jag är, som alltid, sjukt nöjd med utsikten. Det blir lite ensligt såhär års när havet fryser på. Jag saknar doften som jag vet inte vad i februari ungefär. Men det är vackert med is och snö runt de små öarna. :-)

Hemma i värmen! Spelningen igår var fantastiskt bra och jag var på ett strålande humör. Vaknade laddad och gav mig av till Gamla Stan vid 11-snåret. Mötte upp en vän för vegetarisk lunch och prat och sedan strosade jag gatorna (gränderna) fram och tillbaka i cirka två timmar. Två julklappar hittade jag. Två. På två timmar.
Vad tusan, det fanns ju mest struntaffärer! Bohemiskt och estetiskt skruvat i ull och lin med knasiga mönster etc. Ingen vettig klädboutique som kunde tänkas ha något åt min kära mor. Näpp... Var in på Indiska och Indiska i Gamla Stan är ju i flera plan och jättestort, hittade jag något där? Njae. Inget som jag fastnade för. Eftersom det regnade konstant så tappade jag helt enkelt orken och lusten att fortsätta. Jag begav mig således till Centralstationen, flyttade fram min hemresa med en timme och köpte mig två stora muffins med hallon och kardemumma att ta med hem. Inhandlade också en överdrivet dyr smoothie men jag behövde energi. Sedan traskade jag till tåget och for hem.

När jag landade i Gävle upptäckte jag dock att vi fått en rejäl portion nysnö. Då kom stämningen tillbaka igen. Så... en klapp till Maria och en klapp till Fredrik + två muffins. Det är vad 2 timmar Stockholmsshopping gav i avkastning. Jag är hopplös...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0