Trans-Siberian Orchestra

Jag undrar hur många gånger jag kommer hinna tjata om Trans-Siberian Orchestras storhet innan det faktiskt hinner bli jul? Nåväl, det skiter jag i. Har du inte hört TSO så jalla jalla! Om du som jag har en förkärlek till lite tyngre musik än den mainstream pop/rock som radion spelar så kanske även detta är din grej. TSO spelar dock inte bara julmusik utan de har även släppt en temaplatta utan jultoner, Beethoven's Last Night. Den rekommenderas varmt och under vintern 2007 alt våren 2008 planerar de att släppa ännu en, betitlad Night Castle. Det ser vi verkligen fram emot!!



Jennifer Cella gör Christmas Canon Rock.




Wizards in Winter.



Christmas Eve Sarajevo




Maxx Mann gör This Christmas Day.



Daryl Pediford sjunger Music Box Blues. Ingen kan göra den som han.




En av bluesens största och mest dolda röster slocknade för tre år sedan. Diamond Daryl Pediford avled den 30 oktober 2004. En gigantisk förlust för musikvärlden enligt mig och många andra.

Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

Oj, det var lite annourlunda i julväg. Och SÅÅÅ bra.
Har länkat till dig från min sida, hoppas det är ok..

2007-10-07 @ 15:02:13
URL: http://tomtensdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0