Hur katter julpyntar...

Min katt Solveig är 10 år. Hon har alltid varit svag för julpynt och varje år är hon med när jag pysslar. Det frasar ju så roligt och det är så härliga färger på allt. Vår lilla prydnadsgran har hon tuggat sönder stjärnan på och tomten i fårull får sig några slick varje dag. Prydnadspaketen är svåra att motstå också... Tänkte att jag kunde dela med mig av dessa bilder på henne när hon pyntar och pysslar för fullt. Eller nåt. Hon tittar på och deltar passivt i alla fall. När Kalle Anka dimper ner i brevlådan är hon mer aktiv och skall ha ha ha.

Solveigjul3

Solveig gillar glitter. Hon föredrar att ha det över sig hellre än i granen dock.

Solveigjul2

En förväntansfull blick eller bara nonchalans?

Solveigjul1

Glamourkatt? Släng dig i väggen Alice Timander!


Solveigjul5

Man blir trött av att pyssla...

Solveigjul4

Allra bäst trivs kisse i fönstret ovanför värmepumpen. Där är det varmt och mysigt och man kan samtidigt följa småfåglarna och ekorrarna utanför fönstret. Bråkar de för mycket där ute så kanske, kanske, kisse bemödar sig att gå ut.

Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

Charmiga bilder :-)

2007-10-29 @ 19:02:54
URL: http://tomtensdotter.blogg.se
Postat av: Sofie

Å vad fin hon är! Och vilka fina bilder, det brukar inte vara lätta att få på en katt som busar! =) Min lilla birmaunge Max har precis upptäckt sitt första glitter, fast han försöker snarare bita ihjäl det än ha det över sig... ! =)

2007-11-11 @ 14:23:38
URL: http://mychristmas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0