Snart nu...

Idag har jag, mamma och Karin varit på stan och shoppat lite. Det blev ett lite traditionellt halmhjärta att sätta på mellandörren, den som går mellan ytterdörr och kök, bland annat. Riktigt tjusigt! Sen köptes det Blossa vinglögg, den traditionella med röd etikett. GOTT! Det är precis så glögg ska vara. Lite St Agur på pepparkaka till det och så var det fulländat. Glöggkalas! Det är ju så gott. Nu har jag gått in lite på bubbelvinet. Provade en flaska när jag ändå var på bolaget. Har så dålig koll på mousserat så jag vill veta lite mer innan nyår. Kommer inte ihåg vad det hette men inte smakade det särskilt mycket inte. Inte direkt oväntat. Jag ska hålla mig till mörkt öl och whisky.

Imorgon blir det adventspyntande. Lite städa, lite gardinbyten, upp med stakar och försöka hitta den där dumma stjärnan vi glömt var vi lagt. Ska leta ute på hangaren blad förråden. Den är väl där någonstans... Ska ändå hämta plogbilen. Det har nämligen öst ner snö! Woho säger jag bara! Det är så sagolikt vackert. Ska fota lite imorgon tror jag. På söndag är det julskyltning i lilla Hudiksvall. Då jäklar ska jag ha tag i den numer riktigt berömda Loosglöggen! Den som är bryggd på hjortron är gudomlig! Skall även försöka komma över lite mer björnbärsmarmelad med cognac. Jäklar i min lilla låda vilken utomordentlig smaksättare den är till älgkött! Den finns inte utskriven på hemsidan så jag hoppas att den existerar i sortimentet när de är ute och säljer. Annars får jag väl försöka tillverka en egen version. Jag har trots allt blåbär i kylskåpet och en hel del whisky. Det borde fungera det också? Fast nä, jag vill ha Loosvarianten!

image38

Prydligt uppradade flaskor av Loosglögg, bild från hemsidan

Kommentarer
Postat av: sanna

roligt med shopping

2007-11-30 @ 21:49:09
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0