Aecht Schlenkerla Rauchbier

image36
Jag vill rekommendera detta underbara rökta öl! Jag är helt såld och har så varit sedan det började säljas på systembolaget. Jag gillar ju rökigt och härliga toner av malt och beska. Jag rekommenderar er att prova detta öl i jul! Det är mustigt, smakrikt och skulle göra sig perfekt till ostbrickan, rökt kött och korv, skinkmackan och ja... Vad som helst egentligen. 23 kronor för 500 ml på Systemet och det är det verkligen värt. Servera ölet lagom kylt. 8 grader står det hos bolaget och det är nog rätt rimligt. Köp gärna med er ett par hederliga Guinness (på flaska såklart) och Ruddles County också.

Aecht Schlenkerla kräver jag nästan att ni testar!

Kommentarer
Postat av: Evasleva

Mmm det är jättegott!

2007-11-25 @ 18:24:36
URL: http://www.evasleva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0