Paus och kontemplation

Tar mig en liten välbehövd paus i julstädandet. Har dammsugit och dammat hela jäkla huset. Puh! Det tar sin lilla tid. Inte är då julkänslan på topp inte. Inte ett uns av snö på backen, bara lite frost. Det blev grymma plusgrader igår. Det är fanimig som ett hån! Isen ligger i alla fall och för tillfället är det rätt så kallt. Hoppas det är snö där vi ska fira jul på julafton! Det är lite inåt landet så har vi tur så...
Det märks att det går mot sämre tider. Jag kan inte minnas en snöfri jul i min barndom och jag är bara 22. Något är fel och jag tror definitivt att det är miljöförstöring som är boven i dramat. Vi hade ingen snö förra året heller och året innan började det ebba ut markant. Detta är trots allt hälsingland, och visst, det är också vid havet, men havet är inte varmt nu längre. Det här är något helt annat. Det oroar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0