8 dagar kvar till dopparedagen...

Idag har julköttbullarna tillagats. Jäklar vad med köttbullar det blev! Mycket lök, god älgfärs, grädde, gott om salt och peppar... jum! Konsumerade några lite här och där, hehe, och några till officiell middag med potatis, gräddsås och hemkokt lingonsylt. En god middag. Tror jag skall värma mig lite Blossa Vinglögg nu eller ta mig en kall öl. Det står ett par Achet Schlenkerla med mitt namn på ute på verandan.

Har idag sett ut julklappar åt mig. Det är faktiskt inte så kul som vissa tror. Jag gillar ju överraskningar. Jag har nu 8 dagar på mig att glömma vad jag ska få. Det är visserligen väldigt bra saker som jag behöver, men, ändå.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Prova de här!!! jumjum

Apelsinkola
3 dl vispgrädde
3 dl socker
1 dl ljus sirap
1 tsk ättiksprit, 12%
rivet skal från 2 apelsiner
jag skvätte i lite citronjuice också, från en sån där ReaLemonflaska du vet

Koka ihop allt utom skal och citronjuice i en tjockbottnad kastrull tills man kan göra kulprovet. Häll i en smord form och in i kylen. Skär i bitar och linda in i cellofan. Kolan blir rätt mjuk och härlig!

2007-12-17 @ 23:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0